Image Hosted by ImageShack.us

Dengan Nama Allah

Image Hosted by ImageShack.us Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

intro

Segala tulisan yang terdapat di laman ini ditulis oleh noirkudus sendiri. ianya ditujukan kepada SEMUA GOLONGAN dengan harapan ianya mudah difahami. jadi, bagi para SARJANA mungkin akan menganggap tulisan noirkudus ini tidak mempunyai nilai ilmiah @ nilai keintelektualan yang tinggi, akan tetapi bagi golongan yang lain mungkin ada manfaatnya insyaAllah. apa yang disampaikan di laman ini adalah daripada hati sanubari noirkudus sendiri akibat jiwa ini yang selalu bergelora untuk diluahkan segalanya LiLLaHi Taala

HakCipta

Segala tulisan dalam laman ini hakmilik peribadi Mohd Khairul Anwar Ismail untuk laman noirkudus.blogspot.com. tindakan copy paste dari laman ini perlu dikreditkan atas nama Noirkudus.blogspot.com

Penulis

NOIRKUDUS
Image Hosted by ImageShack.us noirkudus@hotmail.com
noirkudus@yahoo.co.uk

(gambar Hiasan : Allama Muhammad Iqbal)
---

why noirkudus


NOIR(FRANCE) sebutan=Nua
KUDUS(ARABIC) sebutan=Kudus
N0IR+KUDUS = Nua Kudus

masa itu emas

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-0rang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (surah Al-Asr:1-3)

calendar

archives


Image Hosted by ImageShack.us
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
September 2006
May 2007

Posting Terbaru

pelawat


Kepada semua pengunjung yang mengunjungi laman ini, anda bolehlah MENANDATANGAN BUKU PELAWAT yang telah disediakan tanda kita pernah bertemu, semoga pertemuan pertama ini akan membuahkan pertemuan yang seterusnya.

View My Guestbook
Sign My Guestbook

blogs

::Adli Arifin::
::Akhifaizul::
::Bahtiar::
::Boybelantik::
::Hakim::
::Hilmimadani::
::Ibnuhazam::
::Jiwarasa::
::Kelambu::
::Loper::
::Mazli Bidu::
::Mba::
::Muhtarsuhaili::
::Nasa Natrah::
::Nordin::
::Pakdi::
::Paklang::
::SahalFikri::
::Sang Awana::
::Sis aflah::
::Syarief::
::Syarifah Salwa::
::TajamFikir::
::tokjanggut::
::tokrimau::
::umminida::
::Zaiman Mansor::
Untuk tambahkan link anda : ::CLICK HERE::

links

EMEL
::Hotmail::
::Yahoo mail::
---
ENJIN CARIAN
::Yahoo::
::Google::
---
BERITA MALAYSIA
::Utusan Malaysia::
::Berita Harian::
::Harian Metro::
::The Star::
::TheSun::
::NSTP::
::harakah::
::Sinchew::
::BERNAMA::
::free anwar::
::malaysiakini::
::Malaysia Today::
---
BERITA INDONESIA
::Jakarta Post::
::Jawa Post::
::Kompas::
::Hariansib::
::Achehnese::
::Achehkita::
::Detik::
::EraMuslim::
::Endonesia::
::Republika::
::Modus::
::Gatra::
::Hidayatullah::
::Sabili::
---
BERITA ANTARABANGSA
::Al-Ayyam::
::Economist::
::Arab News::
::Worldnews::
::Far Eastern::
::Muslim Media::
::KavkazCenter::
::alJazeera.com::
::Time Magazine::
::New York Times::
::Arab World News::
::The Times of India::
::The Jerusalem Post::
::alJazeera.net (english)::
::alJazeera.net (Arabic)::
::Albuquerque Journal::
::Guardian Unlimited::
::The Courier-Mail::
::Herald Tribune::
::Al-Quds Daily::
::Japan Times::
::Daily Mirror::
::China Daily::
::Startribune::
::BBC News::
::Asia Daily::
::Reuters::
::MSNBC::
::CNN::
::AFP::
::AP::
---
ISLAM
::Pusat Informasi Palestin::
::Islam The Modern Religion::
::Islamic Awareness::
::Islamic Awakening::
::The True Religion::
::Islamic Academy::
::Answering Islam::
::Light of Life::
::Qur'anic Studies::
::Islam Online::
::al-ahkam.net::
::Load-Islam::
::Islamway::
::Raudhah::
::MyQuran::
::artislamic::
::alajeeb.com::
::Ummah.com::
::ISNET::
::JIHAD::
---
NGO/Institusi
::ABIM::
::MISG-ABIM::
::PKPIM::
::PUM::
::JIM::
::JUST::
::SISMA::
---
LAIN-LAIN
::Merriam-Webster Dictionary::
::Wikipedia Encyclopedia::
::GengJurnal::
::Shitokai::

solat time

search in the holy qur'an

Search in the Holy Quran
Search keyword:
in

search in the hadith

Search in the Hadith
Search keyword:
in

Tell me about...


Answers, not links

Mencari di Google

Mencari di Laman ini

SEARCH THIS SITE
OR
THE WEB
powered by FreeFind

Site search Web search

hit counter


VISITORS SINCE
21 SEPTEMBER 2004
free hit counter
online

tell a friend

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com

Copyrights

(C) Copyright Reserved
(C) Hakcipta terpelihara
noirkudus 2004-2005

Tuesday, October 19, 2004

Aiya Mr Samy Vellu

AIYA MR SAMY VELLU

wahh...
nampaknya berita berkenaan Encik Samy Vellu kita ni tak berkesudahan.
hangat...dan bertambah hangat...

ye lah...selepas satu kes...satu kes lagi menyusul.
noirkudus memuji sangat tindakan beberapa ahli parlimen Barisan Nasional yang dengan berani mengambil tindakan mengkritik dan meminta penjelasan daripada Samy Velly berkenaan dengan beberapa isu.

dan yang terbaru yang menghangatkan suasana ialah kejadian tanah runtuh di Km 302 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Gua Tempurung kelmarin. kalau tak silap noirkudus sudah 2 kali kejadian di Gua Tempurung yang mana pernah menyebabkan kematian seorang drover lori suatu ketika dulu. bila noirkudus lalu kawasan tu dah takut dah sebab ada kesan lagi runtuhan yang lama dulu tu. sebelum tu noirkudus terpaksa melepasai Pos Dipang dulu yang juga pernah dilanda kejadian banjir lumpur. seram jadinya bila nak balik perak sana tu.

dan yang menariknya...
Menteri kerjaraya kita ni sampai melenting...
seluruh rakyat Malaysia menyaksikannya...

Banyak orang ingat bila jalan ada masalah, ini masalah berkaitan manusia. Bila tanah runtuh, ini juga salah manusia.


Saya minta semua pengguna lebuh raya bersabar kerana perkara ini berlaku bukan kerana salah mana-mana pihak manusia. Semua sudah ditakdirkan


kuang...kuang...kuang...
pandai juga Samy Vellu ni menjawab...
semuanya sudah ditakdirkan...maknanya ketentuhan Tuhanlah.
lepas ni kalau ada apa-apa berlaku bolehla jawab...Ini adalah Takdir

sebelum itupun banyak juga projek yang bermasalah.
keretakan pada 31 daripada 33 tiang tiga Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2),
kejadian kulat di Hospital sultan Ismail di Johor Bahru,
kelewatan projek bangunan Matrade,
struktur di lebuhraya LPT yang tak sama rata,
semuanya mungkin sudah ditakdirkan.
ini semua ketentuan tuhan. mungkin juga tidak boleh dipertikaikan.

noirkudus tertarik dengan satu artikel di berita harian semalam.
tajuknya Menteri Mesti tahu Hak Rakyat.
agak menarik juga kerana ini bukannya keluar daripada mulut pihak-pihak pembangkang, tetapi kritikan ini dibawa oleh wakil rakyat daripada barisan Nasional sendiri.
jarang sekali kalau kita dengar ada di kalangan menteri yang mengecam menteri.
ye lah...dah kroni sendiri...takkan nak kecam kot???
mujurlah masalah ini dikategorikan sebagai masalah Rakyat.
masalah yang sangat dekat dengan hati rakyat.

mungkin rakyat berhak tahu...
dan sekurang-kurangnya diberi penjelasan tentang masalah yang berkaitan dengan projek rakyat.
contohnya seperti keretakan di MRR2...
bukankah ini hasil daripada kecuaian manusia?
rakyat berhak tahu mengapa ini berlaku.
noirkudus sendiri kerap menggunakan MRR2 untuk ke Damansara tetapi sekarang menghadapi masalah kesesakan kerana terpaksa melalui jalan bawah. jalan yang mengambil masa 10 minit terpaksa menjadi 1 jam. kan ini menyusahkan rakyat.

jangan melenting yer Datuk Seri Samy Vellu.
inilah dia kerja menteri...hamba kepada rakyat...

kalau Mr Samy faham tentang inilah dia ketentuan Allah...
Mr Samy juga mesti faham tentang konsep kepimpinan...

bukankah seseorang pemimpin yang diangkat oleh sesuatu kaum itu merupakan khadam bagi kaum tersebut


ini mungkin Mr Samy kena faham.
kalau rakyat sudah angkat menjadi pemimpin, kemudian sudah menjadi menteri kerjaraya, takkan masalah yang berkaitan dengan rakyat juga mahu melenting.

pak LAh juga ada mengulas berkenaan isu ini:

Jika pemimpin, sama ada pada peringkat kerajaan ataupun politik, mengadakan suatu majlis dialog umpamanya, mereka perlu mendengar masalah, teguran, cadangan atau komen yang dikemukan rakyat.

teguran ini penting supaya tindakan segera dapat dilakukan ke arah mewujudkan kerajaan yang mantap dan berwibawa.

mereka perlu sanggup menerima kritikan walaupun pedih kerana ia membantu memperbaiki segala kelemahan yang mungkin diri sendiri tidak sedari

saya sendiri bersedia mendengar teguran, jangan sesekali tutup telingan, sebagai pemimpin kita mesti dengar apa orang lain kata, walaupun pedih untuk didengar

kalau kena kritik sikit, janganlah cepat marah. sebenarnya ada rahmat kalau ada orang tegur kita. selepas dikritik pemimpin mestilah bersedia untuk berbincang dengan golongan yang dipimpin untuk memperbaiki mana-mana kelemahan dengan segera


ini Pak Lah yang kata...bukan Noirkudus yang kata...
tapi noirkudus setuju ajer...
mungkin ini yang Samy Vellu kena belajar lebih sikit kot...
memang betul, sesiapa sahaja yang berada di tempat itu akan mengalami situasi yang sama, terpaksa mendengar luahan atau ketidakpuasan hati.

Sesiapapun yang jadi Menteri Kerjaraya, akan menghadapi kerja ini juga (masalah ini). Saya hairan bagaimana ada orang yang terfikir manusia boleh menghentikan semua masalah atas jalan?


tapi...
ini tak boleh dijadikan alasan untuk melenting...
dan akhirnya takdir yang dipersalahkan...

kepada Mr Samy...
kalau tak nak ikut macam Pak Lah... tenang ajer...
ikutlah Macam Dr Mahathir...tenang juga...tapi melepaskan jawatan untuk diberi kepada Pak Lah yang memang nampak sesuai pada kacamata Mahathir dan mungkin juga rakyat.
Mr Samy ni duduk kat sana dah lama dah...sejak tahun 1976 lagi..
jadi...agaknya bila lagi?? kih...kih...kih
mungkin sebab dah lama kot duduk atas sampai dan tak tahan nak dengar luahan hati rakyat...

Wallahu A'lam

Comments: Post a Comment
| Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com Noirkudus dreamt at 2:31 PM