Image Hosted by ImageShack.us

Dengan Nama Allah

Image Hosted by ImageShack.us Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

intro

Segala tulisan yang terdapat di laman ini ditulis oleh noirkudus sendiri. ianya ditujukan kepada SEMUA GOLONGAN dengan harapan ianya mudah difahami. jadi, bagi para SARJANA mungkin akan menganggap tulisan noirkudus ini tidak mempunyai nilai ilmiah @ nilai keintelektualan yang tinggi, akan tetapi bagi golongan yang lain mungkin ada manfaatnya insyaAllah. apa yang disampaikan di laman ini adalah daripada hati sanubari noirkudus sendiri akibat jiwa ini yang selalu bergelora untuk diluahkan segalanya LiLLaHi Taala

HakCipta

Segala tulisan dalam laman ini hakmilik peribadi Mohd Khairul Anwar Ismail untuk laman noirkudus.blogspot.com. tindakan copy paste dari laman ini perlu dikreditkan atas nama Noirkudus.blogspot.com

Penulis

NOIRKUDUS
Image Hosted by ImageShack.us noirkudus@hotmail.com
noirkudus@yahoo.co.uk

(gambar Hiasan : Allama Muhammad Iqbal)
---

why noirkudus


NOIR(FRANCE) sebutan=Nua
KUDUS(ARABIC) sebutan=Kudus
N0IR+KUDUS = Nua Kudus

masa itu emas

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-0rang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (surah Al-Asr:1-3)

calendar

archives


Image Hosted by ImageShack.us
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
September 2006
May 2007

Posting Terbaru

pelawat


Kepada semua pengunjung yang mengunjungi laman ini, anda bolehlah MENANDATANGAN BUKU PELAWAT yang telah disediakan tanda kita pernah bertemu, semoga pertemuan pertama ini akan membuahkan pertemuan yang seterusnya.

View My Guestbook
Sign My Guestbook

blogs

::Adli Arifin::
::Akhifaizul::
::Bahtiar::
::Boybelantik::
::Hakim::
::Hilmimadani::
::Ibnuhazam::
::Jiwarasa::
::Kelambu::
::Loper::
::Mazli Bidu::
::Mba::
::Muhtarsuhaili::
::Nasa Natrah::
::Nordin::
::Pakdi::
::Paklang::
::SahalFikri::
::Sang Awana::
::Sis aflah::
::Syarief::
::Syarifah Salwa::
::TajamFikir::
::tokjanggut::
::tokrimau::
::umminida::
::Zaiman Mansor::
Untuk tambahkan link anda : ::CLICK HERE::

links

EMEL
::Hotmail::
::Yahoo mail::
---
ENJIN CARIAN
::Yahoo::
::Google::
---
BERITA MALAYSIA
::Utusan Malaysia::
::Berita Harian::
::Harian Metro::
::The Star::
::TheSun::
::NSTP::
::harakah::
::Sinchew::
::BERNAMA::
::free anwar::
::malaysiakini::
::Malaysia Today::
---
BERITA INDONESIA
::Jakarta Post::
::Jawa Post::
::Kompas::
::Hariansib::
::Achehnese::
::Achehkita::
::Detik::
::EraMuslim::
::Endonesia::
::Republika::
::Modus::
::Gatra::
::Hidayatullah::
::Sabili::
---
BERITA ANTARABANGSA
::Al-Ayyam::
::Economist::
::Arab News::
::Worldnews::
::Far Eastern::
::Muslim Media::
::KavkazCenter::
::alJazeera.com::
::Time Magazine::
::New York Times::
::Arab World News::
::The Times of India::
::The Jerusalem Post::
::alJazeera.net (english)::
::alJazeera.net (Arabic)::
::Albuquerque Journal::
::Guardian Unlimited::
::The Courier-Mail::
::Herald Tribune::
::Al-Quds Daily::
::Japan Times::
::Daily Mirror::
::China Daily::
::Startribune::
::BBC News::
::Asia Daily::
::Reuters::
::MSNBC::
::CNN::
::AFP::
::AP::
---
ISLAM
::Pusat Informasi Palestin::
::Islam The Modern Religion::
::Islamic Awareness::
::Islamic Awakening::
::The True Religion::
::Islamic Academy::
::Answering Islam::
::Light of Life::
::Qur'anic Studies::
::Islam Online::
::al-ahkam.net::
::Load-Islam::
::Islamway::
::Raudhah::
::MyQuran::
::artislamic::
::alajeeb.com::
::Ummah.com::
::ISNET::
::JIHAD::
---
NGO/Institusi
::ABIM::
::MISG-ABIM::
::PKPIM::
::PUM::
::JIM::
::JUST::
::SISMA::
---
LAIN-LAIN
::Merriam-Webster Dictionary::
::Wikipedia Encyclopedia::
::GengJurnal::
::Shitokai::

solat time

search in the holy qur'an

Search in the Holy Quran
Search keyword:
in

search in the hadith

Search in the Hadith
Search keyword:
in

Tell me about...


Answers, not links

Mencari di Google

Mencari di Laman ini

SEARCH THIS SITE
OR
THE WEB
powered by FreeFind

Site search Web search

hit counter


VISITORS SINCE
21 SEPTEMBER 2004
free hit counter
online

tell a friend

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com

Copyrights

(C) Copyright Reserved
(C) Hakcipta terpelihara
noirkudus 2004-2005

Thursday, October 14, 2004

Menjelangnya Ramadhan

MENJELANGNYA RAMADHAN

Berlalulah sudah Ramadhan, kita berpuasa
Kita tiba hari Raya kita bergembira


itulah dia lirik lagu raya salah satu kumpulan nasyid tempatan kita.
menjelang sahaja raya muncullah lagu-lagu macam ni.
belum raya lagi dan muncul dah.

sekarang noirkudus nak tukar sikit senikata dia.
kuang...kuang...kuang...

(Kini tibalah Ramadhan, sebulan berpuasa)
(Ini bulan yang mulia, mari bergembira


hehehe...
sedap jer noirkudus main tukar lirik dia.
kepada penulis lirik yang asal...jangan marah yer

di sini noirkudus nak bawa satu hadis Bukhari and Muslim

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila tiba bulan Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutp pintu-pintu neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu.


marilah kita bergembira bersempena bulan yang mulia ini.
bulan yang hanya disediakan untuk umat nabi Muhammad.
nabi musa pun kalaulah diberi pilihan...nak jadi umat Muhammad...
kita ni yang dah sedia jadi umat Muhammad ni bagaimana?
tentu sedih kalau nabi Muhammad masih hidup sekarang ini dan melihat bagaimana keadaan umat dia sekarang

sebentar lagi akan masuk suku pertama bulan Ramadhan. yang mana Allah menyediakan Rahmat di dalamnya. Awwaluhu Rahmah bermaksud Di awalnya Rahmah. Awsatuhu Maghfirah. Di tengahnya keampunan dan Wa Akhiruhu itkun min Azabin Nar dan akhirnya dilepaskan daripada azab api neraka.

kita kejar dulu rahmat Allah sejak dari hari pertama ni lagi. semoga segala amal ibadah kita akan diberkati Allah bersempena dengan bulan Rahmat dan keampunan ini. setiap saat sangat mahal dan sangat berharga dan jangan dilepaskan begitu sahaja. kalau kita kerugian walaupun satu saat kita terpaksa menggantikannya tahun depan pula.

kalau hari lain kita boleh enjoy, bulan Ramadhan ni pun kita kena enjoy juga.
tapi enjoy untuk beribadat.

enjoy dalam Oxford Dictionary maknanya
to get pleasure from something
to have something as an advantage or a benefit.


samalah macam kita kata......enjoy your life, enjoy your study, enjoy your exam dan sebagainya

so......enjoy your Ramadhan
the month of ibadah... to increase your taqwa to Allah s.w.t

tak salah kan noirkudus kata begitu.
kalau dulu enjoynya dalam bentuk lain... suka berfaya-foya...
bulan Ramadhan ni, tukar sikir bentuk enjoynya...
kalau dulu banyak habis masa depan tv/komputer...
bulan Ramadhan ni, tukar sikit bentuknya...cuba-cuba baca qur'an sikit.
kalau dulu banyak tidur...
bulan ramadhan ni...kurang-kurang laa tidur sikit.

and lastly enjor your Ramadhan.
the month of fasting and al-Qur'an.
may you get all the blessings from this month of Ramadhan.

Comments: Post a Comment
| Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com Noirkudus dreamt at 6:55 PM