Image Hosted by ImageShack.us

Dengan Nama Allah

Image Hosted by ImageShack.us Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

intro

Segala tulisan yang terdapat di laman ini ditulis oleh noirkudus sendiri. ianya ditujukan kepada SEMUA GOLONGAN dengan harapan ianya mudah difahami. jadi, bagi para SARJANA mungkin akan menganggap tulisan noirkudus ini tidak mempunyai nilai ilmiah @ nilai keintelektualan yang tinggi, akan tetapi bagi golongan yang lain mungkin ada manfaatnya insyaAllah. apa yang disampaikan di laman ini adalah daripada hati sanubari noirkudus sendiri akibat jiwa ini yang selalu bergelora untuk diluahkan segalanya LiLLaHi Taala

HakCipta

Segala tulisan dalam laman ini hakmilik peribadi Mohd Khairul Anwar Ismail untuk laman noirkudus.blogspot.com. tindakan copy paste dari laman ini perlu dikreditkan atas nama Noirkudus.blogspot.com

Penulis

NOIRKUDUS
Image Hosted by ImageShack.us noirkudus@hotmail.com
noirkudus@yahoo.co.uk

(gambar Hiasan : Allama Muhammad Iqbal)
---

why noirkudus


NOIR(FRANCE) sebutan=Nua
KUDUS(ARABIC) sebutan=Kudus
N0IR+KUDUS = Nua Kudus

masa itu emas

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-0rang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (surah Al-Asr:1-3)

calendar

archives


Image Hosted by ImageShack.us
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
September 2006
May 2007

Posting Terbaru

pelawat


Kepada semua pengunjung yang mengunjungi laman ini, anda bolehlah MENANDATANGAN BUKU PELAWAT yang telah disediakan tanda kita pernah bertemu, semoga pertemuan pertama ini akan membuahkan pertemuan yang seterusnya.

View My Guestbook
Sign My Guestbook

blogs

::Adli Arifin::
::Akhifaizul::
::Bahtiar::
::Boybelantik::
::Hakim::
::Hilmimadani::
::Ibnuhazam::
::Jiwarasa::
::Kelambu::
::Loper::
::Mazli Bidu::
::Mba::
::Muhtarsuhaili::
::Nasa Natrah::
::Nordin::
::Pakdi::
::Paklang::
::SahalFikri::
::Sang Awana::
::Sis aflah::
::Syarief::
::Syarifah Salwa::
::TajamFikir::
::tokjanggut::
::tokrimau::
::umminida::
::Zaiman Mansor::
Untuk tambahkan link anda : ::CLICK HERE::

links

EMEL
::Hotmail::
::Yahoo mail::
---
ENJIN CARIAN
::Yahoo::
::Google::
---
BERITA MALAYSIA
::Utusan Malaysia::
::Berita Harian::
::Harian Metro::
::The Star::
::TheSun::
::NSTP::
::harakah::
::Sinchew::
::BERNAMA::
::free anwar::
::malaysiakini::
::Malaysia Today::
---
BERITA INDONESIA
::Jakarta Post::
::Jawa Post::
::Kompas::
::Hariansib::
::Achehnese::
::Achehkita::
::Detik::
::EraMuslim::
::Endonesia::
::Republika::
::Modus::
::Gatra::
::Hidayatullah::
::Sabili::
---
BERITA ANTARABANGSA
::Al-Ayyam::
::Economist::
::Arab News::
::Worldnews::
::Far Eastern::
::Muslim Media::
::KavkazCenter::
::alJazeera.com::
::Time Magazine::
::New York Times::
::Arab World News::
::The Times of India::
::The Jerusalem Post::
::alJazeera.net (english)::
::alJazeera.net (Arabic)::
::Albuquerque Journal::
::Guardian Unlimited::
::The Courier-Mail::
::Herald Tribune::
::Al-Quds Daily::
::Japan Times::
::Daily Mirror::
::China Daily::
::Startribune::
::BBC News::
::Asia Daily::
::Reuters::
::MSNBC::
::CNN::
::AFP::
::AP::
---
ISLAM
::Pusat Informasi Palestin::
::Islam The Modern Religion::
::Islamic Awareness::
::Islamic Awakening::
::The True Religion::
::Islamic Academy::
::Answering Islam::
::Light of Life::
::Qur'anic Studies::
::Islam Online::
::al-ahkam.net::
::Load-Islam::
::Islamway::
::Raudhah::
::MyQuran::
::artislamic::
::alajeeb.com::
::Ummah.com::
::ISNET::
::JIHAD::
---
NGO/Institusi
::ABIM::
::MISG-ABIM::
::PKPIM::
::PUM::
::JIM::
::JUST::
::SISMA::
---
LAIN-LAIN
::Merriam-Webster Dictionary::
::Wikipedia Encyclopedia::
::GengJurnal::
::Shitokai::

solat time

search in the holy qur'an

Search in the Holy Quran
Search keyword:
in

search in the hadith

Search in the Hadith
Search keyword:
in

Tell me about...


Answers, not links

Mencari di Google

Mencari di Laman ini

SEARCH THIS SITE
OR
THE WEB
powered by FreeFind

Site search Web search

hit counter


VISITORS SINCE
21 SEPTEMBER 2004
free hit counter
online

tell a friend

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com

Copyrights

(C) Copyright Reserved
(C) Hakcipta terpelihara
noirkudus 2004-2005

Friday, October 01, 2004

Minyak Naik Harga Lagi

MINYAK NAIK HARGA LAGI...

harga minyak naik???
itulah reaksi noirkudus pagi tadi selepas subuh...
ketika memberhentikan kereta di pam minyak shell untuk mengisikan minyak yang nazak...
noirkudus bertanya lagi?? bila masa naiknya??
jawablah casher tu... pukul 12 tengah malam tadi mula naik...
alamak...noirkudus terlambat...
noirkudus memang dah menjangka kenaikan harga kerana sudah ada spekulasi...
noirkudus dah merancang untuk mengisi full tank sebelum kenaikan minyak...
sudah terlambat...

nampaknya harga minyak naik lagi...
mungkin bagi yang tidak mempunyai kereta tidak merasainya...
tetapi bagi noirkudus sangat terasa kenaikannya.
kalau tak salah tahun ni saja 4 kali kenaikan minyak (kalau salah tolong betulkan yer)
naik 5 sen tu... tak tahan betul...

noirkudus sangat runsing + sedih...
ye laa mana taknya... satu bulan belanja kereta sahaja sudah berapa...
cuba kalau kita kira purata satu hari RM 10 kita isi minyak...sebulan = RM 10 kali 30 = RM 300
kalau bayar kereta sebulan RM 600 (kalau wira baru ke atas)... bukan ker RM 600 + RM 300 = RM 900
campur nak maintan kereta lagi...paling kurang RM 100... maknanya RM600+300+100 = RM 1000

wahhh... belanjawan untuk kereta sahaja dah RM 1000 sebulan...
mati laa macam ni...
kalau orang yang dah kerja gaji besar takpe laa...
tapi orang yang gaji RM 2000 dok kat KL mana cukup...
tu belum campur lagi harga barang-barang lain yang akan naik nanti...

macam noirkudus ni...mana kerja lagi...
dapat duit biasiswa pun untuk belajar...
nampaknya kena korek duit poket mak ayah lebih sikit laa...
harga minyak naik duit belanja pun naik laa...

pandai betul kerajaan kita...
baru jer diumumkan dapat bonus...
semua orang gembira terutama yang bekerja dengan kerajaan...
senyum simpul...
dah tanya sana sini... apa perancangan??
nak beli baju raya berapa pasang?
langsir rumah ni nak tukar ker?
sofa ni macam dah tak berapa elok laa...

ishhkk...ishkk...ishkk...kesian...
simpan dulu laa duit tu..
kita guna waktu terdesak ke... ok jugak...

selepas ni semua harga akan naik...
ye laa kan... orang yang nak jual tepung pun...kalau dia nak hantar tepung tu ke kedai runcit...naik lori kan kena minyak jugak kan?? orang jual beras pun begitu...
kos penghantaran dah jadi mahal sebab minyak naik...
sama laa juga barang-barang kecil tu... gula ke, teh ker, bawang ker...
asasnya semua minyak...

mujurlah malaysia ni ada lombong minyak...
tak di terengganu kita ada juga di sarawak...
cuba bayangkan kalau takde lombong petroleum... mesti harga minyak dah RM 5 seliter...

tadi waktu noirkudus singgah kat kedai di sekita gombak ni...
adalah pakcik-pakcik yang umurnya sekita 50-an

apa katanya??
alahai seman oiii (bukan nama sebenar)...
aku rasa lebih baik kita hidup zaman dulu-dulu...
walaupun gaji berapa kupang jer tapi takde la sengsara macam sekarang...
dulu gaji sikit tapi barang-barang murah...
kadang-kadang mudah dapat tak keluar duit pu...
sekarang ni seman... semuanya duit... duit, duit, duit...
sabar lah abu oiii (bukan nama sebenar)
aku pun gitu juga...
kalau duit cukup pun... anak-anak pulak buat perangai..
ye laa kan budak-budak zaman sekarang bukannya tahu kesusahan kita dulu...
semuanya duit.... duit, duit, duit....

hahaha... sempat juga nua masukkan dialog kat kedai tadi...
dialog orang zaman 50 an...

P/S : nak senang naiklah pengangkutan awam...(tapi tambang pun akan naik juga tu) :)

Comments: Post a Comment
| Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com Noirkudus dreamt at 10:02 AM