Image Hosted by ImageShack.us

Dengan Nama Allah

Image Hosted by ImageShack.us Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

intro

Segala tulisan yang terdapat di laman ini ditulis oleh noirkudus sendiri. ianya ditujukan kepada SEMUA GOLONGAN dengan harapan ianya mudah difahami. jadi, bagi para SARJANA mungkin akan menganggap tulisan noirkudus ini tidak mempunyai nilai ilmiah @ nilai keintelektualan yang tinggi, akan tetapi bagi golongan yang lain mungkin ada manfaatnya insyaAllah. apa yang disampaikan di laman ini adalah daripada hati sanubari noirkudus sendiri akibat jiwa ini yang selalu bergelora untuk diluahkan segalanya LiLLaHi Taala

HakCipta

Segala tulisan dalam laman ini hakmilik peribadi Mohd Khairul Anwar Ismail untuk laman noirkudus.blogspot.com. tindakan copy paste dari laman ini perlu dikreditkan atas nama Noirkudus.blogspot.com

Penulis

NOIRKUDUS
Image Hosted by ImageShack.us noirkudus@hotmail.com
noirkudus@yahoo.co.uk

(gambar Hiasan : Allama Muhammad Iqbal)
---

why noirkudus


NOIR(FRANCE) sebutan=Nua
KUDUS(ARABIC) sebutan=Kudus
N0IR+KUDUS = Nua Kudus

masa itu emas

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-0rang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (surah Al-Asr:1-3)

calendar

archives


Image Hosted by ImageShack.us
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
September 2006
May 2007

Posting Terbaru

pelawat


Kepada semua pengunjung yang mengunjungi laman ini, anda bolehlah MENANDATANGAN BUKU PELAWAT yang telah disediakan tanda kita pernah bertemu, semoga pertemuan pertama ini akan membuahkan pertemuan yang seterusnya.

View My Guestbook
Sign My Guestbook

blogs

::Adli Arifin::
::Akhifaizul::
::Bahtiar::
::Boybelantik::
::Hakim::
::Hilmimadani::
::Ibnuhazam::
::Jiwarasa::
::Kelambu::
::Loper::
::Mazli Bidu::
::Mba::
::Muhtarsuhaili::
::Nasa Natrah::
::Nordin::
::Pakdi::
::Paklang::
::SahalFikri::
::Sang Awana::
::Sis aflah::
::Syarief::
::Syarifah Salwa::
::TajamFikir::
::tokjanggut::
::tokrimau::
::umminida::
::Zaiman Mansor::
Untuk tambahkan link anda : ::CLICK HERE::

links

EMEL
::Hotmail::
::Yahoo mail::
---
ENJIN CARIAN
::Yahoo::
::Google::
---
BERITA MALAYSIA
::Utusan Malaysia::
::Berita Harian::
::Harian Metro::
::The Star::
::TheSun::
::NSTP::
::harakah::
::Sinchew::
::BERNAMA::
::free anwar::
::malaysiakini::
::Malaysia Today::
---
BERITA INDONESIA
::Jakarta Post::
::Jawa Post::
::Kompas::
::Hariansib::
::Achehnese::
::Achehkita::
::Detik::
::EraMuslim::
::Endonesia::
::Republika::
::Modus::
::Gatra::
::Hidayatullah::
::Sabili::
---
BERITA ANTARABANGSA
::Al-Ayyam::
::Economist::
::Arab News::
::Worldnews::
::Far Eastern::
::Muslim Media::
::KavkazCenter::
::alJazeera.com::
::Time Magazine::
::New York Times::
::Arab World News::
::The Times of India::
::The Jerusalem Post::
::alJazeera.net (english)::
::alJazeera.net (Arabic)::
::Albuquerque Journal::
::Guardian Unlimited::
::The Courier-Mail::
::Herald Tribune::
::Al-Quds Daily::
::Japan Times::
::Daily Mirror::
::China Daily::
::Startribune::
::BBC News::
::Asia Daily::
::Reuters::
::MSNBC::
::CNN::
::AFP::
::AP::
---
ISLAM
::Pusat Informasi Palestin::
::Islam The Modern Religion::
::Islamic Awareness::
::Islamic Awakening::
::The True Religion::
::Islamic Academy::
::Answering Islam::
::Light of Life::
::Qur'anic Studies::
::Islam Online::
::al-ahkam.net::
::Load-Islam::
::Islamway::
::Raudhah::
::MyQuran::
::artislamic::
::alajeeb.com::
::Ummah.com::
::ISNET::
::JIHAD::
---
NGO/Institusi
::ABIM::
::MISG-ABIM::
::PKPIM::
::PUM::
::JIM::
::JUST::
::SISMA::
---
LAIN-LAIN
::Merriam-Webster Dictionary::
::Wikipedia Encyclopedia::
::GengJurnal::
::Shitokai::

solat time

search in the holy qur'an

Search in the Holy Quran
Search keyword:
in

search in the hadith

Search in the Hadith
Search keyword:
in

Tell me about...


Answers, not links

Mencari di Google

Mencari di Laman ini

SEARCH THIS SITE
OR
THE WEB
powered by FreeFind

Site search Web search

hit counter


VISITORS SINCE
21 SEPTEMBER 2004
free hit counter
online

tell a friend

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com

Copyrights

(C) Copyright Reserved
(C) Hakcipta terpelihara
noirkudus 2004-2005

Sunday, October 24, 2004

Sekadar Celoteh

NYARIS-NYARIS

malam tadi sekali lagi nyaris-nyaris besi penutup longkang belakang rumah noirkudus nak kena curi dengan penagih dadah. dia tak tau agaknya yang kita ni bangun untuk bersahur pagi tu. nasib baik ayah noirkudus sempat buka lampu belakang dan gertak dia. kalau tidak, berlubang lagi laa longkang itu tanpa besi penutup. alahai besi... kau naik narga punya pasal... segala jenis besi pun ada orang berkenan...

SAKIT JIWA

entah mengapa hari ini begitu letih sekali. noirkudus berjalan dari pagi sampai ke petang di atas bumi Allah yang maha luas ini. hari ini berjalan dari Kajang hingga ke Gombak, menuju pula ke wangsa waju kemudian ke Kuala Lumpur. pendek kata sakit jiwa bersempena hari puasa ini, mana tidak sakit jiwanya, siapa yang tak kenal KL, sesak sana sesak sini.

hari ini noirkudus singgah di carrefour wangsa maju. pusing sana pusing sini akhirnya pulang dengan tangan kosong. tahu tak mengapa? daripada pintu masuk berderet ajer kereta. di dalam juga tiada petak letak kereta yang kosong. tidak mengapalah. noirkudus pun bukannya berniat nak shopping sangat pun . kalau ada parking boleh laa shopping, kalau takde balik ajelah. nak buat macam mana.

kemudian menuju ke KL. daripada Jalan Kuching menuju ke Jalan Mahameru sesak pula. sabar ajelah. mungkin ini dugaan sempena bulan Ramadhan. kemudian simpang ke jalan Raja Laut ditutup, banyak pula polis traffic yang mengawal lalulintas. sabar ajelah. nak buat macam mana. kemudian di depan sana pula di depan dataran merdeka juga jalan ditutup. patut pun jadi traffic jam. kemudian sudah tidak tahu nak ikut mana lagi sebab kepala otak dah pening. sekelap timbul depan sogo sekejap dah sampai PWTC. akhir sekali balik ajelah. sana tutup sini tutup. al-maklumlah mungkin banyak sangat buka bazaar Ramadhan agaknya.

KOMPRESSOR AIR-COND TERBAKAR

masalah lagi satu... nampaknya habislah beratus-ratus ringgit. patutpun buka air-cond serupa ajer macam rasa angin. rupa-rupanya kompressor air-cond terbakar. Dugaan... cubaan... tak habis dengan masalah minyak naik harga... ada masalah lain pula... sabar..bulan Ramadhan ni.

SETITIK-SETITIK PUN BERHARGA

berapalah duit minyak untuk hari ini. agaknya dah RM30 kot. setiap kali isi minyak kena pastikan setiap titik minyak masuk dalam tank. kalau setitik membazir pun alahai ruginya. kalau 10 titik...kalau 100 titik...kalau 1 liter... kalau 2 liter... minyak sekarang dah jadi RM 1.42 seliter... sabar ajelah

KETETA MINI VS PROTON WIRA

agak-agaknya kalau kereta mini hentam kereta wira siapa yang akan menang??

noirkudus dah dapat jawapannya. hari ini di jalan mahameru, sebelum sampai di bangunan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) noirkudus menyaksikan kemalangan jalan raya membabitkan sebuah kereta mini menghentam bontot kereta wira. tak kuat sangat pun. perlahan ajer. tapi entah mengapa agaknya bahagian depan kereta mini tersebut tiada apa-apa kerosakan, tetapi belakang kereta wira tersebut rosak teruk dengan bumput tercabut dan jatuh, bonet belakang kemek dan lain-lain.

nampaknya memang betul kata orang, kualiti kereta Malaysia ni macam tin milo ajer. tin milo pun lagi keras agaknya. nampaknya noirkudus nak beli sebijik kereta lama-lama. keras sikit body dia.

dulu kancil noirkudus juga pernah dihentam dengan kereta mitsubishi gelen. teruk juga kerosakannya. tapi mitsubishi gelen tu relax ajer. takde rosak pun alahai kereta malaysia ni.

kalau kereta mini lawan Gen 2 siapa menang agaknya?
kereta mini lawan mercedes kompressor pula bagaimana?
entahlah jawapnya......cubalah...

ZAHID AF2 VS SEELAN PAUL

hari ini adik noirkudus beli majalah hiburan HAI. noikudus pun tumpang baca. ada pula kisah zahid AF2. kali ini kisah zahid menentang seelan Paul pula, alah penyampai radio era.fm tu. kali ini bukan menentang popularity tapi pertandingan makan roti canai pulak. alahai zahid, takkanlah badan macam tu pun boleh kalah makan roti canai dengan seelan paul. apa boleh buat...nasib badan. pada firasat noirkudus, kekalahan zahid memang dirancang. kihkihkih.......jangan marah...

MANCHESTER UNITED VS ARSENAL

ni satu lagi penentangan 2 seteru ketat yang sentiasa menjadi muruh tradisi zaman berzaman. noirkudus tak mahu lepaskan. tapi apakan daya tak dapat nak menonton ASTRO. tahun lepas noirkudus sempat menonton ASTRO, berkesudahan seri )-) yang mana Ruud Van Nistelrooy gagal menyempurnakan sepakan penalti, dan juga ada sedikit insiden yang mana Tienry Henry kena buang padang.
Akhirnya MU dapat memecahkan rekod 49 perlawanan Arsenal tanpa kalah. kepada penyokong Arsenal sabar yer...

JALAN-JALAN ZIARAH KL

ini bukan kisah noirkudus jalan KL yer...

tapi kisah ni berlaku Jumaat lepas...
melibatkan seekor buaya...
bukan buaya darat...
bukan buaya yang terlepas dari zoo negara...
bukan juga bujang senang nak datang Kuala Lumpur...
tapi ini buaya yang original.

agaknya cerita berkenanaan Kuala Lumpur ni terkenal dalam dunia buaya agaknya, dan mungkin juga famaous dalam dunia binatang yang lain.
hairan juga yer...buaya boleh sesat kat KL...
kalau ada buaya kat sungai Perak...tak hairan sangat...
kalau ada buaya ada di sungai Pahang...pun tak hairan.
kalau di sungai-sungai sarawak...lagi tak hairan.

sabar ajelah buaya yer...
terlepas dari kandang buaya masuk pula dalam perangkap manusia.
noirkudus tahu buaya ni muncul kat sungai besi, disebabkan hujan lebat yang mana air sungan besi melimpah.
kemudian selepas air sungai ni surut...buaya ni tersangkut di sebuah longkang.
sekarang berada di zoo melaka.
selamat datang melawat zoo melaka... di melaka bandaraya bersejarah.

Comments: Post a Comment
| Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com Noirkudus dreamt at 6:26 PM