Image Hosted by ImageShack.us

Dengan Nama Allah

Image Hosted by ImageShack.us Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

intro

Segala tulisan yang terdapat di laman ini ditulis oleh noirkudus sendiri. ianya ditujukan kepada SEMUA GOLONGAN dengan harapan ianya mudah difahami. jadi, bagi para SARJANA mungkin akan menganggap tulisan noirkudus ini tidak mempunyai nilai ilmiah @ nilai keintelektualan yang tinggi, akan tetapi bagi golongan yang lain mungkin ada manfaatnya insyaAllah. apa yang disampaikan di laman ini adalah daripada hati sanubari noirkudus sendiri akibat jiwa ini yang selalu bergelora untuk diluahkan segalanya LiLLaHi Taala

HakCipta

Segala tulisan dalam laman ini hakmilik peribadi Mohd Khairul Anwar Ismail untuk laman noirkudus.blogspot.com. tindakan copy paste dari laman ini perlu dikreditkan atas nama Noirkudus.blogspot.com

Penulis

NOIRKUDUS
Image Hosted by ImageShack.us noirkudus@hotmail.com
noirkudus@yahoo.co.uk

(gambar Hiasan : Allama Muhammad Iqbal)
---

why noirkudus


NOIR(FRANCE) sebutan=Nua
KUDUS(ARABIC) sebutan=Kudus
N0IR+KUDUS = Nua Kudus

masa itu emas

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-0rang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (surah Al-Asr:1-3)

calendar

archives


Image Hosted by ImageShack.us
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
September 2006
May 2007

Posting Terbaru

pelawat


Kepada semua pengunjung yang mengunjungi laman ini, anda bolehlah MENANDATANGAN BUKU PELAWAT yang telah disediakan tanda kita pernah bertemu, semoga pertemuan pertama ini akan membuahkan pertemuan yang seterusnya.

View My Guestbook
Sign My Guestbook

blogs

::Adli Arifin::
::Akhifaizul::
::Bahtiar::
::Boybelantik::
::Hakim::
::Hilmimadani::
::Ibnuhazam::
::Jiwarasa::
::Kelambu::
::Loper::
::Mazli Bidu::
::Mba::
::Muhtarsuhaili::
::Nasa Natrah::
::Nordin::
::Pakdi::
::Paklang::
::SahalFikri::
::Sang Awana::
::Sis aflah::
::Syarief::
::Syarifah Salwa::
::TajamFikir::
::tokjanggut::
::tokrimau::
::umminida::
::Zaiman Mansor::
Untuk tambahkan link anda : ::CLICK HERE::

links

EMEL
::Hotmail::
::Yahoo mail::
---
ENJIN CARIAN
::Yahoo::
::Google::
---
BERITA MALAYSIA
::Utusan Malaysia::
::Berita Harian::
::Harian Metro::
::The Star::
::TheSun::
::NSTP::
::harakah::
::Sinchew::
::BERNAMA::
::free anwar::
::malaysiakini::
::Malaysia Today::
---
BERITA INDONESIA
::Jakarta Post::
::Jawa Post::
::Kompas::
::Hariansib::
::Achehnese::
::Achehkita::
::Detik::
::EraMuslim::
::Endonesia::
::Republika::
::Modus::
::Gatra::
::Hidayatullah::
::Sabili::
---
BERITA ANTARABANGSA
::Al-Ayyam::
::Economist::
::Arab News::
::Worldnews::
::Far Eastern::
::Muslim Media::
::KavkazCenter::
::alJazeera.com::
::Time Magazine::
::New York Times::
::Arab World News::
::The Times of India::
::The Jerusalem Post::
::alJazeera.net (english)::
::alJazeera.net (Arabic)::
::Albuquerque Journal::
::Guardian Unlimited::
::The Courier-Mail::
::Herald Tribune::
::Al-Quds Daily::
::Japan Times::
::Daily Mirror::
::China Daily::
::Startribune::
::BBC News::
::Asia Daily::
::Reuters::
::MSNBC::
::CNN::
::AFP::
::AP::
---
ISLAM
::Pusat Informasi Palestin::
::Islam The Modern Religion::
::Islamic Awareness::
::Islamic Awakening::
::The True Religion::
::Islamic Academy::
::Answering Islam::
::Light of Life::
::Qur'anic Studies::
::Islam Online::
::al-ahkam.net::
::Load-Islam::
::Islamway::
::Raudhah::
::MyQuran::
::artislamic::
::alajeeb.com::
::Ummah.com::
::ISNET::
::JIHAD::
---
NGO/Institusi
::ABIM::
::MISG-ABIM::
::PKPIM::
::PUM::
::JIM::
::JUST::
::SISMA::
---
LAIN-LAIN
::Merriam-Webster Dictionary::
::Wikipedia Encyclopedia::
::GengJurnal::
::Shitokai::

solat time

search in the holy qur'an

Search in the Holy Quran
Search keyword:
in

search in the hadith

Search in the Hadith
Search keyword:
in

Tell me about...


Answers, not links

Mencari di Google

Mencari di Laman ini

SEARCH THIS SITE
OR
THE WEB
powered by FreeFind

Site search Web search

hit counter


VISITORS SINCE
21 SEPTEMBER 2004
free hit counter
online

tell a friend

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com

Copyrights

(C) Copyright Reserved
(C) Hakcipta terpelihara
noirkudus 2004-2005

Friday, November 12, 2004

Pulanglah Berhari-raya dengan Selamat

PULANGLAH BERHARI-RAYA DENGAN SELAMAT

di sini ada dua perkara yang unik mengenai rakyat malaysia mengikut kaca mata noirkudus:

PERTAMA : rakyat Malaysia ini memang terkenal dengan sifat lemah lembut, sopan santun, berbudi bahasa, berbudi pekerti tinggi dan sebagainya. seluruh dunia kenal apa sifat orang melayu malaysia. jika kita ke arab saudi atau tanah arab, orang arab pun berkenan dengan orang malaysia. jika kita pergi ke europe, orang eropah pula yang berkenan dengan sifat orang malaysia, jika kita pergi ke amerika juga mereka cukup berkenan dengan orang malaysia. memang di mana-mana juga orang melayu ini dikenali sebagai bangsa yang lemah lembuh, sopan santun dan berbudi pekerti.

dan KEDUANYA : selain daripada sifat yang pertama tadi, rakyat malaysia juga terkenal kerana sikap kita ketika berada di atas jalan raya. siapa yang tidak hairan, bagaimana kita boleh menjadi di antara jaguh yang mendahului jumlah kematian maut di dunia melibatkan kecelakaan@kemalangan jalan raya. hairan bukan?? jika diikutkan logik sepatutnya segala kelembutan dan baiknya sifat orang malaysia ini khususnya orang melayu ini patut juga dapat diterjemahkan di atas jalan raya. akan tetapi ia berlaku di sebaliknya. hairan bukan??




cuba lihat gambar di atas...11 kereta berlanggar sebegitu teruk sekali...
hairan...hairan...hairan...sungguh menghairankan.

mengikut laporan yang pernah dikeluarkan..malaysia menduduki tangga ke 2 kemalangan maut tertinggi di dunia. wahhh...hebat bukan, daripada bangsa yang dikenali dengan bangsa yang sangat lemah lembut rupa-rupanya kita ini jaguh di atas jalan.

jika nak kata jalan raya di malaysia ini teruk sangat...berlubang sana sini ker? rasanya elok juga jalan raya@lebuh raya di malaysia ini. kecualilah ada beberapa lebuhraya yang mengikut laporan tidak berapa elok@tidak rata seperti yang berlaku di LPT (lebuhraya pantai timur) yang dilaporkan banyak kemalangan disebabkan jalan tidak rata. tapi rasa-rasanya jalan raya kita eloklah jugak.

jika nak kata jalan raya kita ini tidak berapa lebar...entahlah...tak tau nak cakap... ada orang kata sudah cukup lebar tapi ada orang kata tidak cukup lebar... wallahu a'lam. mungkin tidak cukup lebar untuk dipecut sana sini kot.

jika nak kata kempen keselamatan kurang... rasanya banyak kempen tentang keselamatan jalan raya oleh banyak pihak tidak kiralah di tv ker radio ker media massa ker dan mana-mana pun ada kempen. siap PAk Lah juga dah tak tahan sampai nak meleleh-leleh air mata dia kesedihan

jika nak kata pihak-pihak tertentu tidak mengambil langkah-langkah sewajarnya...tapi rasa-rasanya banyak langkah-langkah pencegahan diambil... tengoklah berapa juta habis semata-semata untuk kempen keselamatan jalan raya... tengoklah berapa banyak polis ditempatkan..sian polis-polis trafik tu tak cuti depa...

hairan...hairan...
kita tak dapat jadi jaguh di sukan olimpik mahupun sukan komanwel...kita jadi jaguh di jalan raya di kampung sendiripun jadilah yer...

jadi Ingat-ingatlah orang tersayang...siapa yang mahu orang yang dikasihi meninggalkan kita...lebih-lebih lagi meninggalkan kita dalam keadaan tragis... siapa sanggup melihat mayat terkepit di bawah lori, siapa yang sanggup melihat jasad digilis hingga putus kepala, pecah perut, terburai usus, siapa yang sanggup melihat bagaimana jasad hancur berkecai disebabkan kelajuan yang terlampau... siapa yang sanggup... jadi ingatlah orang yang tersayang...yang paling penting ingat ALLAH banyak-banyak... mungkin kemalangan ini sedikit sebanyak berpunca daripada sikap pemandu sendiri.

wallahu A'lam...

bersempena dengan hari perayaan ini, ada satu benda yang menarik perhatian noirkudus, yang diambil daripada majalah ujang bumper raya super dodol, di bawah tajuk segmen gear 8 bersama pak cik din :

punca eksiden di hari raya:

1) menunggang motor tanpa menggunakan helmet kerana nak beraya dengan songkok baru
2) ibu bapa membenarkan anak-anak menunggang motosikal walaupun takde lesen dengan alasan nak beraya
3) tidak memberi tumpuan sepenuhnya ketika memandu kerana sibuk mengesan rumah yang ingin diziarahi
4) memandu secara melulu kerana sakit perut akibat terlebih makan atau tersilap makan
5) membawa penumpang secara berlebihan sehingga hendak menukar gear pun terkial-kial
6) memandu atau menunggang dengan perasaan riyak kerana mahu menayang kenderaan yang mahu dibeli.


alahai pak cik din...kelakar pulak dibuatnya di musim perayaan ini...

apapun beraya tu beraya jugak keselamatan pun jaga juga... tak lari gunung dikejar... berhati-hatilah di jalan raya.

dan Allah juga berfirman di dalam Al-Qur'an :

Wala tulqu bi aidikum ilattahlukah yang bermaksud janganlah campakkan diri kamu ke arah kebinasaan.

wallahu A'lam

P/S : kasihanilah Dato' samy vellu menteri kerjaraya kita ni...hehehe :)
P/S : sayangi juga pak Lah...menangis pak lah nanti :)

Comments: Post a Comment
| Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com Noirkudus dreamt at 9:23 AM